reklama

Aleluja XVII.

Svet je zvrátený. Sú udalosti, od ktorých utekáme, niečo, čo sme nechceli a stalo sa, alebo sa to stať ani nemuselo a inštinktívne pred tým utekáme tiež. Urobil som to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Ešte počas vzťahu s jednou osobou, proste sa všetko vymykalo spod kontroly a ja som v pude sebazáchovy vybudoval okolo seba akýsi múr, aby sa ku mne nikto a nič nedostalo, niečo, ako dávno v histórii, keď hrady okolo seba budovali opevnenia. .. Aj ja som bol nedobytným. Odrážal som všetko od seba, bol som tvrdý voči ľuďom a ľahostajný voči veciam. Spôsob, ako sa stať „ironickým a nepríjemným“ spoločníkom. Premenil som sa na maličkého človiečika obývajúceho veľké kamenné telo. Ale ako vravia filozofi, všetko má svoj základný prvok. A mojím prvkom bola láska. Lenže inak. Láska vo mne zohrala inú úlohu, a ja som musel bojovať, aby som sa nedostal pod jej nadvládu. Už sa mi to stalo, ale teraz to nemôžem dovoliť. Preto ten obranný mechanizmus. Žil som a nechal som žiť, ale akonáhle som mal pocit ohrozenia, uderil som. Skoro dokonalé. Avšak, nič nie je dokonalé úplne a objavili sa nedostatky aj v tomto systéme. Prvým bolo to, že stále existovali ľudia, prostredníctvom ktorých sa láska dokázala prepracovať až ku mne a zraniť ma. Opatrením na toto bolo zamedziť kontakt s dotyčnými ľuďmi. Druhý nedostatok však bol problematickejší. Veci, ktoré som od seba odrazil, sa začali vracať ako bumerang. Vyhodil som ho, on sa zrazu zjavil na oblohe a rútil sa ku mne, uderil, zanechal jazvu a znovu odletel. Skončil som svoj vzťah. Nabral som odvahu a urobil som to, pričom som mal oči privreté a rukami som si zakrýval uši, aby som sa vyhol všetkým otázkam, rozhovorom, problémom a situáciám, ktoré museli zákonite nasledovať. Celé som to prešiel s flegmatizmom a nezáujmom, všetky myšlienky čo i len trochu pripomínajúce túto záležitosť som od seba odohnal a nepúšťal som ich do mozgu. Zabíjal som ich už na ceste, hneď, ako stihli vyjsť z úkrytu. Tým úkrytom bolo srdce. V jednej knihe sa píše, že každý musí počúvať svoje srdce, ak nechce, aby ho zradilo. Pretože srdce nás dokáže zradiť iba vtedy, ak ho nepoznáme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja dnes konštatujem, že nepoznám svoje srdce. Vlastne nemám ani najmenšie tušenie, čo sa v ňom deje. Ono sa chce rozprávať, cítim to, počujem a vidím, ako ku mne vysiela signály a snaží sa nadviazať spojenie, no ja nie som schopný nič z toho zachytiť. Alebo, lepšie povedané, im porozumieť. „A to je práve chyba,“ povedala láska. „Ja viem, snažím sa, ale je to všetko tak komplikované, že to nedokážem rozlúštiť. Srdiečko mi ukazuje príliš veľa rôznorodých informácií a podnetov, ktoré vyúsťujú do rôznych citov, a ja ich už neviem a nestíham triediť. Ako mám teda vedieť, čo cíti? Teda, čo vlastne cítim ja?“ „Na to musíš prísť postupom času, asi sa možno viac sústredíš na svetské veci a hodnoty, ako na to, čo si srdce vyžaduje. A síce city. Nič iné, iba identifikáciu konkrétneho citu.“ Odvetil som, že to všetko vyzerá jednoducho a prax je bohužiaľ ťažšia. Prikývla. A odišla preč.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 Je smutné, ako postupom času odchádzajú z nášho života ľudia, ktorých máme radi a vchádzajú doň iní. Nepoviem, že tiež tí, ktorých máme radi, pretože naučiť sa mať niekoho rád, je zdĺhavý proces. A niekedy to trvá dlhšie, niekedy nie. Za zmienku stojí aj otázka, do akej miery môžeme, chcem mať, či máme dotyčného radi. Aj do môjho života prišli noví ľudia. Vlastne, buďme úprimní. Objavili sa v ňom noví chlapi. Problém je iba v tom, že o intenzitách a ostatných spomínaných faktoroch by sa dalo polemizovať. Ak chcem byť optimista, poviem, že odíde to zlé a ostane dobré. Ak chcem byť pesimista, poviem to naopak. Som však realista a preto to poviem jednoducho: ostanú staré lásky. A nech si už pod tým každý predstaví, čo chce. Sledoval som lásku, ako sa elegantne prechádzala po miestnosti a hľadala vhodnú obeť, ktorej by sa mohla prihovoriť. Premýšľal som, koľko podôb už asi za ten čas stihla na seba vziať. Vo mne zase zahájila „výkop“ tá stará láska, ale vlastne som tomu už nevenoval prehnanú pozornosť. Stále presviedčam sám seba, že ako prišla, tak aj odíde. A presviedčam sám seba aj o tom, že to tak musí naozaj byť. Iba tak a nijak inak. (Na veky večné, Amen.) Mám s ňou byť. Toľko očakávaní a otázok, ktoré stoja v rade predo dvermi do mozgu, a ja ich všetky úspešne odstrašujem tabuľou „zatvorené“. Ako úrady či obchody. Svojím spôsobom pravda. Snažím sa na to nemyslieť, aj keď, predstavy, čo všetko sa môže stať počas toho víkendu, sú neodbytné a dráždivé. Každopádne, dnes na ne nemám čas...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ozvala sa aj tá druhá láska. Tá, ktorá zmenila môj život, tá, ktorej posledných niekoľko mesiacov patrili moje myšlienky. A tá, ktorú som si musel odrieknuť. Teraz pociťujem, čo to znamená, keď sa povie, že srdce dokáže zradiť. A zisťujem, do akej miery sú zrada srdca a autosugescia kompatibilné. Výsledok však bohvieako pozitívny nie je. Vlastne, je ním iba chaos. Je ním iba to, že už som imúnny voči požiadavkám srdca a rozumu a už nedokážem rozpoznať, čomu patrí jednotlivý hlas. Všetko je zmiešané dokopy a ja sa cítim ako šmuha na stene, do ktorej niekto nechtiac namiešal zlé odtiene farby. Zase sa so mnou zahráva. Skúša, dokedy vydržím. „Zmizni odo mňa preč,“ povedal som láske pomerne pokojne a odišiel som z miestnosti. Iba pozerala a nemala najmenší úmysel presviedčať ma. Zavrel som oči a počul som iba tichý hlas, šepkajúc „nechoď preč, drž ma a miluj ma.“ Nastala iba jediná otázka. Nie tá povestná „byť, či nebyť“. Nastala iba otázka, či tento hlas patril srdcu, alebo rozumu...

Petra JOSIE Jošticová

Petra JOSIE Jošticová

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

But more, much more than this... I did it my way... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéMoja rodinka :)Svet okolo mňaAleluja

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu