reklama

Falošná jar

„...nikdy som si pri rieke nemohol pripadať osamelý. Kým bolo v meste toľko stromov, dalo sa každý deň nahliadať, či už ide jar, až v jedno ráno ju priniesol cez noc teplý vietor. Niekedy ju ťažké, studené dažde zase zahnali, takže sa zdalo, že jar už nikdy nebude a že človek príde v živote o jedno ročné obdobie. To bývala jediná naozaj smutná doba,  pretože to bolo niečo neprirodzené. Človek čakal, že mu bude smutno na jeseň. Každý rok kus človeka umieral, keď zo stromov padalo lístie a vo vetre a v studenom zimnom svetle trčali holé vetvy. Človek vedel, že jar zase vždy príde, tak, ako vedel, potom, čo rieky zamrzla, že opäť raz potečie. Ale keď tie studené dažde neprestávali, kým jar zabili, bolo to rovnaké, ako keď niekto mladý zomrie bez príčiny...“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu

Neviem, či ste čítali Pohyblivý sviatok od Hemingwaya. A neviem prečo, ale v poslednej dobe mám šťastie, že každá kniha, po ktorej siahnem, akoby opisovala môj život... Nie je tomu inak ani teraz.

 

 Hemingway písal o falošnej jari. A ja mám pocit, že falošná jar je naozaj tu. Namiesto toho, aby na nás svietilo usmiate slniečko, nebo plače. Stále dokola prší a ja už neznesiem ďalej počúvať to pravidelné klopkanie na okne. Všetko je akési pochmúrne a tmavé. Kvety skláňajú hlávky k zemi, aby ich schovali pred ťažkými kvapkami špinavej dažďovej vody. Nepokosená tráva sa láme v nárazoch vetra a lístie sa poslednými silami snaží udržať na konároch. Pár pekných dní plných šťastia vystriedal neočakávaný a nevítaný chlad. Zrazu je všetko iné...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Prišla jar. Ako sa zvyklo kedysi vravievať (o šťastí), prišla sa rozlúčiť. A s jarou prišiel nový život. Namiesto svetla však jar priniesla tmu. Na pleciach doniesla smútok a slzy, ktoré už ďalej nevládala niesť. Tak ich zhodila tu, nám k nohám. Veď prečo nie. Jej to môže byť úplne jedno.

 

Je mi naozaj smutno. Z toho, že sa pozriem von a nevidím slnko, iba čierne mraky. Namiesto behania po tráve sedím doma a pozerám sa z okna. Premýšľam, čo sa dá robiť v takomto počasí. Navyše, mám pocit, že aj ľudia sú mi nejakí vzdialenejší. Všetko je odlišné a ja nejak stále neviem nájsť nič, čo by bolo podobné zmyslu života. Nič, čo by bolo aspoň trochu teplé a svetlé. Nič, čo by malo vyzerať ako symbol jari.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Premýšľam, ako zvrátiť jar a privolať leto. Táto „jar“, ako sa ctene necháva nazývať, už trvá strašne dlho. Nebolo už snáď dosť všetkých tmavých dní???

 

Kam zmizlo moje slniečko??? :(

Petra JOSIE Jošticová

Petra JOSIE Jošticová

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

But more, much more than this... I did it my way... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéMoja rodinka :)Svet okolo mňaAleluja

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu